pl Polski
Untitled-8

Produkty wegańskie/vegan

Certyfikat wegański podkreśla wagę, jaką Twoja marka kosmetyczna przywiązuje do dobrostanu zwierząt i pozwala dzielić się szerszym komunikatem z konsumentami na temat etyki i wartości Twojej marki.

Wśród innych elementów,  produkt kosmetyczny z certyfikatem wegańskim  definiuje się jako niezawierający  składników pochodzenia zwierzęcego ani produktów ubocznych, niezawierający składników pochodzenia zwierzęcego ani produktów ubocznych w procesie produkcyjnym oraz nietestowany na zwierzętach  przez jakąkolwiek firmę lub niezależnego wykonawcę.

Przypominamy, że  Europejskie Rozporządzenie Kosmetyczne WE nr 1223/2009  zakazało testowania produktów kosmetycznych na zwierzętach w 2004 roku oraz składników kosmetycznych w 2009 i 2013 roku (art. 18). Ponieważ  Common Criteria w UE nr 655/2013  zabraniają wszelkich komunikatów marketingowych, które „ przekazywałyby ideę, że produkt ma określone korzyści, gdy korzyść ta polega jedynie na spełnieniu minimalnych wymogów prawnych ” (Kryterium zgodności z prawem, §3), twierdząc, że produkt jest „wolny od okrucieństwa” jest zatem nielegalny w UE. Na dzień dzisiejszy nie ma wielu sposobów dostarczania takich informacji konsumentowi bez zgłaszania kwestii zgodności. Stwierdzenie „wegańskie” jest jednak opcją, ponieważ jego definicja obejmuje między innymi badania bez udziału zwierząt.  

Weganizm, wywodzący się z przemysłu spożywczego, jest praktyką powstrzymywania się od spożywania lub używania produktów pochodzenia zwierzęcego. Ten trend, bardzo popularny wśród młodego pokolenia, ma na celu wykluczenie wszelkich form wyzysku i okrucieństwa wobec zwierząt. W kosmetykach z certyfikatem wegańskim nie są dozwolone żadne substancje pochodzenia zwierzęcego. Jako taki, produkt określany jako „wegański” przekazuje konsumentowi wiele informacji, w szczególności podstawowe wartości firmy kosmetycznej i jej zaangażowanie w ochronę zwierząt.

Ponieważ składniki pochodzenia zwierzęcego są dość powszechne w przemyśle kosmetycznym, a testy na zwierzętach są nadal dozwolone w wielu krajach, certyfikacja ta jest szczególnie ważna dla marek kosmetycznych.

Niektóre przykłady składników pochodzenia zwierzęcego w codziennych produktach kosmetycznych obejmują:

  • Karmin (CI 75740), pigment często występujący w szminkach i różach, który jest wytwarzany ze zmiażdżonej koszenili.
  • Składniki z uli, takie jak miód, propolis i wosk pszczeli, które często występują w produktach do ust.
  • Składniki mleka, takie jak ośle mleko, które jest obecne w niektórych produktach do pielęgnacji skóry.
  • Lanolina pozyskiwana z wełny owczej o właściwościach zmiękczających, nawilżających i ochronnych, powszechnie występująca w kremach i balsamach i niezabroniona przez ekologiczne etykiety.
  • Kolagen, gliceryna, skwalan i keratyna z białek zwierzęcych, chociaż występują również w formach roślinnych.

Kryteria certyfikacji wegan

xxxxxx opiera się na  standardach Vegan Society w  zakresie certyfikacji wegańskiej.

Zgodnie z tymi normami produkt może być certyfikowany jako „wegański”, jeśli spełnione są następujące  cztery wymagania  :

  • Żadnych składników pochodzenia zwierzęcego  ani składników pochodzących od zwierząt
  •  Brak testowania składników lub gotowego produktu na zwierzętach
  • Brak organizmów modyfikowanych genetycznie z udziałem genów  zwierzęcych lub substancji pochodzenia zwierzęcego
  • Zgodność z normami kuchennymi i higienicznymi

Niektóre składniki kosmetyczne mogą być trudniejsze niż inne i czasami wymagane są szczegółowe przeglądy. Kiedy pojawiają się pytania, xxxxxx zawsze prowadzi dochodzenie z należytą starannością i przejrzystością.

Logo certyfikacji i ważność

Spełniając kryteria certyfikacji „Vegan”, otrzymujesz:

  • podpisany certyfikat
  • prawo do używania logo xxxxxx „Vegan” na etykiecie certyfikowanych produktów kosmetycznych oraz na Twojej stronie internetowej.

Certyfikat ten jest ważny tak długo, jak długo skład produktu kosmetycznego nie ulegnie zmianie. W przypadku, gdy produkt nie może uzyskać certyfikatu, raport xxxxxx wyjaśnia, co należy zmienić, a po poprawieniu formuły można ponownie zgłosić produkt.